Kvällspromenad

Promenerade 15056 steg idag. Ganska mastigt måste jag säga. På promenaden såg jag ett muslimskt par där kvinnan gick i heltäckande kolsvart slöja. Hon fällde dessutom ner något över ögonluckan innan vi passerade varandra så att allt var svart. Jag tyckte det såg lustigt ut och hade svårt att kväva ett skratt. Hennes betydligt slappare klädda make märkte det och såg asförbannad ut. Man ska ju inte stirra, men jag kan inte rå för det - jag blir som ett barn.

Vägbygget vid södra sidan av Järvafälet går framåt och det börjar se lite bättre ut nu. Förhoppningsvis kommer en stor del av motorvägen att grävas ned så att boende i Rinkeby, Tensta och Hjulsta får direktaccess till Järvafältet. Det är slöseri med ett fint grönområde att vägen går som en gräns mellan det och hyreshusen.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv