Grubbelmänniska

Att jag är en grubbelmänniska kom jag på igår. Alla beslut ska tänkas över, analyseras, alternativ tas i beaktande, fördelar vägas mot nackdelar och så vidare. Igår skulle jag äta ute men kunde inte hjälpa att göra det till en grubbelhistoria. Först frågan vilken tunnelbanestation som har de bästa restaurangerna. Restauranger finns det ju överallt, men det får inte kosta mer än max 100 kr vilket diskvalificerar de flesta ställen. Fridhemsplan har bara korvmojar, st Eriksplan kan ha någon pizzeria som skulle funka men där är jag nästan aldrig så det är väldigt osäkert. Vid Odenplan finns inget vettigt utan bara några tråkiga cafèer i stil med Wayne's Coffee och en Hamburgarbar som heter Solna Korv. Den sistnämnda är helt ok, fast där åt jag för bara några dagar sedan så det gick inte det heller. Rådmansgatan är helt död på söndagskvällar alltså kvarstår bara Sergels cityområdet. Vald station blev därför Hötorget aq0.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv